דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה | בלוג חתונות – מיי דיי

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

התחילו את היום עם כוס מים וחצי מיץ לימון, המשיכו עם תרגול מיינדפולנס וסיימו בדייט זוגי: כך תצליחו להתחיל לשמור בקלות על אורח חיים בריא לפני החתונה

אחד מהדברים שמופיעים ברשימה של כלות רבות בדרך לחתונה, זה הרצון להגיע ליום החתונה כשהן במצב גופני ונפשי מיטבי. אם פעם היה מדובר בעיקר בנושא דיאטה, היום כבר ידוע שהורדה במשקל זה לא באמת פתרון, ודווקא אימוץ של אורח חיים בריא ומזין הוא זה שיהיה אחראי לתחושה ולמראה רעננים ובריאים יותר. הבעיה? אחרי הצעת הנישואין מגיע השלב שבו צריך להתחיל לארגן את החתונה, ובדרך כלל בשלב הזה מתחילים להופיע גם המון לחצים: צריך למצוא לוקיישן לחתונה, לדבר עם ספקים ולעמוד בציפיות של המשפחה ושל החברים.

כמובן, לעשות דיאטה או לנסות להכניס אימוני כושר אינטנסיביים בתקופה שהיא גם ככה לחוצה זה לא בהכרח הפתרון, ולכן לקראת החתונה, שמסמלת גם התחלה חדשה, כדאי להתחיל לאמץ אורח חיים בריא שגם יעזור לשמור על הבריאות, גם יגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם, וגם יאפשר לכם להוריד מהלחץ ולהגיע לחתונה רגועים.

החדשות המשמחות: לא חייבים לעשות הרבה שינויים בחיים כדי לשמור על אורח חיים בריא, ואם תאמצו כמה הרגלים פשוטים, תוכלו גם להגיע ליום הגדול במיטבכם וגם להתחיל את חיי הנישואין עם הרגלים מעולים להמשך החיים.

הנה כמה דברים שתוכלו להתחיל ליישם מעכשיו, שעם מינימום מאמץ יביאו לכם תוצאות מדהימות גם לגוף וגם לנפש:

***

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

התחילו את היום בשתיית כוס מים עם מיץ לימון

כולנו יודעים שצריך לשתות מים והרבה, אבל האם ידעתם ששתיית מים דבר ראשון על הבוקר תשפיע על כל היום שלכם? שתייה של מים בבוקר על בטן ריקה יכולה לעזור בשיפור חילוף החומרים, לסייע בעיכול ואפילו לחזק את מערכת החיסון. הוספה של חצי מיץ לימון למים תוכל גם לעזור במניעת לחץ דם ולהעלות את האנרגיה של הגוף. שילוב של מים ושל לימון גם תורם בניקוי רעלים מהגוף מה שיגרום להפחתת החשק למזונות מסוימים, כמו סוכרים ופחמימות. חוץ מזה, תמיד עדיף לשתות מים במקום קפאין, שדווקא גורם לנו לאבד נוזלים ואפילו יכול לגרום לחרדה, עצבנות ודפיקות לב מהירות.

כדאי לדעת שאף על פי שתיית מים ולימון היא מומלצת ובריאה, היא יכולה גם לפגוע בשיניים. לכן ההמלצה היא לשתות את הלימון עם קשית ולא לצחצח שיניים אחרי השתייה.

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

שתיית מים ומיץ לימון על הבוקר תעשה לכם רק טוב. התמונה מתוך עמוד האינסטגרם dropbottle

***

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

תתחילו לתרגל מיינדפולנס

אחת התנועות הכי משמעותיות בתחום בריאות הנפש בשנים האחרונות היא המיינדפולנס או בשמה המקצועי – מודעות קשובה. מיינדפולנס, שמקורה בבודהיזם, משתלבת נהדר בתרבות המערבית בזכות העובדה שמדובר בפרקטיקה שאפשר לתרגל באמצעות מדיטציה של כמה דקות ביום.

הרעיון מאחורי מיינדפולנס הוא לאמן את המוח להיות מודע יותר למה שמתרחש מסביב ולהתמקד בכאן ועכשיו במקום בלחצים על מה שהולך להיות. כלות, שהן לחוצות מטבען, נוטות לפעמים לא לראות את הסביבה (כולל את החתן שלהן), ואימון של מיינדפולנס יכול לעזור להן להעריך יותר רגעים וחוויות, כמו למשל הרגעים של תכנון החתונה, ולהיות שמחות יותר, יצירתיות יותר – ורגועות יותר.

כדי להתחיל לתרגל מיינדפולנס לא חייבים ללכת ללימודים מיוחדים או לסדנה מיוחדת. ההפך, הקסם בשיטה הזאת היא שהיא זמינה לכולם היישר בנייד באמצעות אפליקציות נהדרות עם מיליוני משתמשים ואפשר פשוט להוריד אפליקציה ולהתחיל לתרגל בבית.

אפליקציה מעולה למי שרוצה להתחיל לתרגל מיינדפולנס היא Headspace, וכל מה שצריך בשביל להתחיל לתרגל איתה הן כמה דקות פנויות. 10 התרגילים הראשונים באפליקציה ניתנים בחינם, והם מלמדים על מדיטציה ואיך אפשר להתחיל ליישם אותה גם בחיים. פלוס נוסף השל האפליקציה הזאת היא האיורים החמודים שמלווים אותה, שפשוט עושים מצב רוח טוב. עוד אפליקציה מומלצת היא The Mindfulness App, שכוללת הדרכה לחמישה ימי מדיטציה ותזכורות מתי צריך להתחיל לתרגל ולהירגע. האפליקציה הזאת מומלצת גם למי שמתחיל לתרגל מיינדפולנס, וגם למי שכבר תרגל בעבר.

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

כל מה שצריך כדי להתחיל לתרגל מיינדפולנס הן כמה דקות פנויות. Headspace

***

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

תיכנסו לכושר

אין כמו קצת ספורט לשחרור לחצים ומתחים: אנחנו מוציאים אגרסיות ומקבלים בחזרה לגוף אנדרופינים, חומרים כימיים שנמצאים במוח ומשתחררים גם בעקבות פעילות גופנית. האנדרופינים גורמים לנו להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמנו, אפילו עד כדי תחושת אופוריה. חוץ מזה, פעילות גופנית גם מחטבת ומעצבת את הגוף, אז רע לא יכול לצאת ממנה.

היום ממש לא צריך ללכת למכוני כושר כדי להתחיל להיכנס לכושר, ובעזרת הורדה של כמה אפליקציות אפשר להתחיל להתעמל בנוחות של הבית. גם אם תתחילו להתאמן רק חצי שעה ביום תוכלו להרגיש שינוי, להוריד את הסטרס ולהירגע. אחת האפליקציות המומלצות לפעילות גופנית בבית היא 30 Day Fitness Challenge. כמו שהשם של האפליקציה מציע, מדובר באתגר כושר חודשי, שמאפשר להתמקד באימון באזור ספציפי בגוף, כמו בשרירים בזרועות או ברגליים, או לעשות אימון מלא שיעבוד על כל הגוף. בכל אימון יש 3 דרגות קושי שונות, ואחרי שתבחרו את הרמה שלכם תקבלו הנחיות בטקסט ובתמונות איך לבצע את התרגילים. עוד אפשרות היא להוריד את האפליקציה של מאמנת הכושר Kayla Itsines. לקיילה, שהתארסה באפריל האחרון יש מעל ל-10 מיליון עוקבים באינסטגרם, והאפליקציה שלה בנויה מתוכנית של 12 שבועות ואימון יומי של 28 דקות שנקראת (Bikini Body Guide) BBG. את האימונים אפשר לעשות בבית או בחדר כושר, בהתאם למה שמתחשק.

אם לא בא לכם להישאר בבית ואתם רוצים לצאת לריצה בחוץ, כדאי שתכירו את האפליקציה Couch to 5K. המוטו של האפליקציה הוא להגיע ממצב של בטטת כורסה (Couch) לריצה של 5 קילומטר, והיא  מיועדת לרצים מתחילים. האימונים באפליקציה כוללים 3 אימונים שבועיים של ריצה בין 20 ל-30 דקות במשך 9 שבועות.

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

בתוכנית של Kayla Itsines אפשר לעשות אימונים בבית או בחדר כושר. התמונה מהאתר Business insider

***

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

היפגשו עם חברים ובני משפחה

להיות עם אנשים מאוד עוזר להוריד מתח, ואנחנו יכולים לשכוח את זה לפעמים בתוך כל המערבולת של החתונה. אל תשכחו לקבוע ביומן שלכם, בין כל הפגישות עם הספקים, גם פגישות עם בני משפחה וחברים. כשאתם נפגשים איתם אפשר כמובן לדבר גם החתונה, על הלחצים והתכנונים שלכם (זה תמיד עוזר לפרוק דברים בפני מישהו שהוא לא בן הזוג), אבל תנסו גם לדבר איתם על דברים אחרים שלא קשורים לחתונה. אתם לא רוצים לשכוח את החברים שלכם בדרך לאירוע, וזה יכול גם לעזור לחשוב על משהו חוץ מהיום הגדול.

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

אין כמו ערב בנות להפגת לחצים מתכנון החתונה. צילום: אילנה לנשון

***

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

צאו לדייט עם בן הזוג

הרבה פעמים במהלך ארגון האירוע כל מה שאנחנו מדברים עליו עם בן הזוג זאת החתונה. הארגון גם יכול לגרור אחריו הרבה ריבים עם בן הזוג (ועם המשפחה), והסטרס הוא גדול. מה שחשוב לזכור בכל התהליך הזה הוא שבסופו של דבר אתם הולכים להתחתן עם האדם שמולכם ושהוא הסיבה לחגיגת האהבה שלכם. מומלץ מאוד לקבוע דייטים זוגיים כל שבוע: צאו מהבית למסעדה, לסרט או לכל מקום אחר שאתם אוהבים, ושוחחו על השבוע שהיה.

אפשר להפוך את הדייטים השבועיים לעוד יותר כיפיים ולעשות לכם צנצנת דייטים. תכינו מראש פתקים, שבהם כל אחד מכם יכתוב את הדייטים שהוא היה רוצה לצאת אליהם. תחשבו למשל על דברים שתמיד רציתם לעשות ולא הספקתם או על מקומות שחשובים לכם. שימו את כל הפתקים בצנצנת, וביום של הדייט תוציאו פתק אחד. מה שיהיה כתוב בפתק – זה הדייט שלכם לאותו ערב. ככה גם תוכלו לשמור על אלמנט ההפתעה, גם לצאת לדייטים שתמיד חלמתם עליהם – וגם לבלות זה עם זו.

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

סרט, מסעדה, מסיבה? תבחרו רעיון מהצנצנת ותהנו מהתוצאה

דיאטה אאוט, בריאות אין: טיפים לשמירה על אורח חיים בריא לפני החתונה

כדאי לצאת לדייטים זוגיים כל שבוע. צילום: ג’ן סלדקוב

קטגוריות
מידע שימושי,המגזין
תגיות
אורח חיים בריא,טיפים ועצות,טיפים לכלות
Menu Title
x