סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה | מגזין חתונות – מיי דיי

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

אם עד היום התעסקנו בבלוג בעיקר בכל מה שקשור ליופי ואסתטיקה של עולם החתונות, אז אחת ההחלטות שלנו ל-2015 היא להתחיל להתעסק גם בלוגיסטיקה שמסביב (אנחנו יודעות – כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש). אבל זה לא חייב להיות. לכן אנחנו חונכות מדור חדש שיביא לכם כמה שיותר טיפים שימושיים שיעזרו לכם לתכנן נכון את החתונה, מבלי להיכנס ללחץ מיותר.

היום אנחנו שמחות להציג את הכתבה הראשונה במסגרת המדור החדש MY DAY GUIDE שיעשה לכם סדר בתקופת ההכנות שעומדת לפניכם.

והפעם החלטנו להתחיל דווקא מהסוף ולעסוק בנושא שנדחק לרגע האחרון אבל מושא להרבה הרבה לחץ בדיוק ברגע הקריטי מכל – סידורי ההושבה.

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

ככה זה היה נראה לפני שהמציאו תוכנות יעילות 

סידורי ההושבה הם לרוב משימה לא פשוטה בכלל. זה תהליך מלא בפוליטיקה מתמטיקה, ויכוחים ולחץ של זמן כי זה נעשה לרוב ערב היום הגדול. זה יכול להיות סיוט – אבל לא חייב. בגלל שאנחנו תמיד אוהבות לחלוק איתכם את העצות הכי טובות אין כמו להתייעץ עם המומחים בתחום. לכן פנינו ל-Iplan, חברה שפיתחה טכנולוגיה ייחודית שמקלה על זוגות בדרך לחתונה (ושאנחנו מכירות גם מניסיון אישי ביום החתונה שלנו). מרבית האולמות בארץ עובדים היום עם Iplan, שבין היתר ממפים את אולם האירועים ומאפשרים לכל זוג באופן דיגיטלי לשחק עם סידורי ההושבה במחשב בצורה מדוייקת וקלה לפי המבנה של האולם והאפשרויות ישיבה שיש בו.

בתור מי שעוזרים לאלפי זוגות בחודש בכל הלוגיסטיקה של החתונה שלהם – ביקשנו מהם שישתפו אותנו ואתכם בכמה טיפים על איך להפוך את עניין סידור מקומות ההושבה מסיוט, לסיפוק.  

***********

חלקו את רשימת המוזמנים שלכם לקבוצות קטנות לפי נושאים:  

בהכנות לסידורי ההושבה תמיד רצוי לעבוד מסודר. השלב הראשון, עוד לפני שפותחים את מפת המקום הוא לחלק את רשימת המוזמנים שלכם לפי נושאים (משפחה קרובה, בני דודים, חברים מהעבודה, חברים מהצבא, חברים של ההורים וכו). נסו שבכל קבוצה יהיו  10-12 אורחים בממוצע לפי חלוקה שתאפשר לאורחים שלכם להרגיש בנוח במהלך האירוע: להושיבם בין אנשים שהם מכירים או שנעים להם להיות בחברתם ולכן השקיעו בשלב זה מחשבה רבה משום שזה יקל עליכם מאוד בהמשך.

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

החברות הכי טובות – הכי קל להתחיל איתן 

 ***********

מיקומים:

אחרי שחילקתם את רשימת המוזמנים לקבוצות קטנות, התחילו למקם את הקבוצות לפי אזורים. שימו לב שלמרות שהנטייה הטבעית היא להושיב את המשפחה הקרובה ב”מרכז העניינים”, זכרו שמשפחה היא לרוב הומוגנית וכוללת גם את ההורים שלכם אבל גם את הסבים והסבתות שלא בהכרח יהיה להם נעים להיות צמודים לרחבה ולרעש. לכן העדיפו דווקא למקם אותם באזורים שאינם סמוכים לרחבת הריקודים וכך תאפשרו להם מרחב שקט יותר. את החברים שלכם, לעומת זאת, מקמו כמה שיותר קרוב לרחבת הריקודים.

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

כולנו רוצים את הסבתא ברחבה, אבל בכל מה שקשור למיקום ההושבה עדיף רחוק מהרמקולים. 

 ***********

אורחים שלא שייכים לקבוצה מסויימת:

לכל אחד יש ברשימת המוזמנים שלו כמה אורחים שלא ממש קשורים לקבוצה כזו או אחרת. תמיד בסופו של דבר אלה האורחים שמתעכבים עליהם הכי הרבה בניסיון למצוא להם מקום בו ירגישו בנוח. אף אורח לא רוצה להרגיש שהושיבו אותו בשולחן ה”לא קשורים”, אז אלא אם כן אפשר למצוא מכנה משותף כלשהו לאורחים האלה אנחנו ממליצים לפזר אותם בין השולחנות האחרים בהתחשב בגילאים. הרבה פעמים גם תראו שקבוצה מסויימת לא סוגרת שולחן או שנשארים ממנה אקסטרות, וזה בדיוק המקום לצרף אליהם אורחים שפחות שייכים לקבוצה זו או אחרת.  

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

מאמי, איפה נושיב את הסוס? תמונה: brooke tessler.com 

*********** 

הפוליטיקה של המיקום:

אין מה לעשות, כולנו יודעת שאיפה שאתה ממוקם בחתונה מעיד על הקירבה שלך לחתן ולכלה. זה לא נאמר כדי להלחיץ אתכם – אלא ההיפך, האורחים שלכם יודעים מראש מה הקירבה שלהם אליכם וממש לא יקחו את זה קשה אם תושיבו אותם לא בדיוק במרכז ובאמצע. אם אתם מרגישים ממש לא נעים אז הפתרון הכי טוב הוא להושיב ביחד את החברים הכי טובים במקומות  שבעיניכם קצת יותר בעייתיים והם בטוח לא יחשבו שזה בגלל שהם לא חברים קרובים. גם ככה ברגע שיסיימו לאכול הם יהיו על הרחבה עד השיר האחרון. 

  ***********

פריסת שולחנות נבונה:

בין אם יש לכם חתונה גדולה או חתונה קטנה, הרי שלאופן פריסת השולחנות יש חשיבות רבה ביום האירוע וזה דורש את השיתוף פעולה שלכם מול מנהל האירוע שלכם. כאשר מדובר בחתונה גדולה במיוחד, מומלץ להושיב לפי מספר המקומות המקסימלי בכל שולחן. כאשר מדובר בחתונה קטנה, היוועצו במנהל האירוע ובקשו ממנו להשתמש בריהוט האלטרנטיבי שיש במקום (זה יכול להיות ספות, ספסלים, פינות ישיבה וכדומה) על מנת לייצר תחושה של פריסה רחבה יותר של מספר מוזמנים מצומצם. כמו תמיד אין חכם כבעל ניסיון אז אל תשכחו שמנהל האירוע כבר עבר חתונה או שניים והוא מכיר את תהליך ההושבה ולכן כדאי להקשיב ולהתייעץ איתו. סקיצה נכנה והושבה יעילה יגרמו לחתונה קטנה להיראות בדיוק מתאימה למידותיו של המקום, גם אם הוא מתאים לאירועים גדולים יותר.

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

 שולחנות אבירים – יכולים להקל על התהליך. עיצוב: בבקה 

 ***********

 איך מושיבים את החברים?

ברור לנו שיש לכם המון חברים ושאתם רוצים להושיב את כולם יחד – וזה דווקא יותר קל ממה שאתם חושבים. אם האולם שאתם מתחתנים בו מציע לכם אופציה של “שולחנות אבירים” ארוכים (חיבור של שני שולחנות או יותר), העדיפו להושיב שם את הקבוצות הגדולות יותר של החברים, כך שכולם יתרכזו באותו מקום. אופציה נוספת היא כמובן להושיב את החברים בקבוצת שולחנות, כלומר להחליט על מספר שולחנות קרובים זה לזה שמוקצים עבור כל הקבוצה כך שהחברים עצמם יכולים להחליט איפה הם יושבים במסגרת מספרי השולחנות הללו. בכניסה הם יקבלו פתקית הושבה שבה יהיה כתוב שולחן 10-15 לדוגמא ומשם הם כבר חופשיים להחליט איפה בא להם לשבת וליד מי. וכמובן – את החברים מומלץ להושיב כמה שיותר קרוב לרחבה – שם הם גם ככה יבלו את רוב הערב.

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה

לתת לחברים לבחור לבד איפה הם יושבים.

 *********** 

איפיון אישי של כל אורח:

אם אתם רוצים להיות אקסטרה מתחשבים באורחים שלכם – ב-Iplan חשבו גם על זה. דרך התוכנה שלהם לניהול אורחים במידה ויש לכם אורחים צמחוניים, טבעוניים, שלא אוכלים גלוטן או שזקוקים למנה כשרה למהדרין לדוגמא – ניתן לסמן זאת והמלצרים באירוע יידעו ישר להגיש להם את המנה המיוחדת עבורם.  

 ***********

מניעת הפתעות בערב האירוע = חיסכון בכסף:

דאגו להושיב את כל המוזמנים שלכם מראש, וזה כולל גם את ההורים שלכם כך שתהיה להם את האפשרות לשבת ביחד עם המשפחה ועם החברים שלהם ולאכול בנחת. כאשר סידורי ההושבה שלכם סגורים, לא נשאר מקום לספק וכך במהלך הערב לא יפתיעו אתכם עם הוספה של שולחנות לא מתוכננים. סידורי ההושבה שלכם הם למעשה סקיצה מוסכמת ביניכם ובין מנהל האירוע שלכם, וכאשר הדברים קבועים מראש וכך מונחה גם הצוות במקום, זה לא מאפשר לאורחים שלכם לשלוט בעלויות האירוע ללא ידיעה ולהוסיף עוד מקומות לא צפויים לתקציב.

 ***********

כל מה שנותר הוא לארגן ערב פנוי של שניכם, לא לשכוח לצרף גם את הבקבוק היין שאתם אוהבים ואנחנו מבטיחות לכם שסידורי ההושבה יעברו הרבה יותר בכיף. וכמובן שהשלב הבא – איך ייראו פתקיות ההושבה באירוע עצמו. אבל זה כבר מפוסט אחר

סידורי הושבה: הטיפים שישנו את החוויה 

**הפוסט נכתב במסגרת שת״פ תוכני שיווקי עם חברת iplan

 

קטגוריות
מידע שימושי
תגיות
iplan,סידורי הושבה,טיפים לארגון החתונה
Menu Title
x